سلامت

Physiotherapy & Psychology and Health Management in Crisis

سلامت

Physiotherapy & Psychology and Health Management in Crisis

لبخند

ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﺎﻥ ﻣﻴﮕﻮﻳﻨﺪ :ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯽ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺘﺶ ﺩﺍﺭﯼ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﯼ ،ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻥ ﺗﺎ ﻋﺸﻘﺖ ﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﻨﺪ ...

ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻨﺖ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﯼ ،ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻥ ﺗﺎ ﻗﺪﺭﺗﺖ ﺭﺍ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮐﻨﺪ ...

ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺷﺨﺼﯽ ﮐﻪ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺗﺮﮐﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ، ﺭﻭﺑﺮﻭﺷﺪﯼ ،ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻥ ﺗﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﭘﺸﯿﻤﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ ...

ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﻏﺮﯾﺒﻪ ﺍﯼ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪﯼ ،ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﺰﻥ ﺗﺎ ﺑﺎ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﭘﺎﺳﺨﺖ ﺭﺍ ﺩﻫﺪ ...

ﺍﯾﻦ ﺭﻣﺰ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺗﻮﺳت

پس دوست من همیشه لبخند بزن...

چرا بجای اینکه در ماه رمضان لاغر شوید چاق می شوید؟

چرا بجای اینکه در ماه رمضان لاغر شوید چاق می شوید؟

جبران سختی ها بعد از افطار!

در این ماه، وعده ناهار از وعدههای غذایی روزهداران حذف میشود و همین امر میتواند باعث کاهش 500 تا 600 کیلوکالری از میزان انرژیهای دریافتی فرد در هر روز باشد که شاید بتوان از آن به عنوان بهترین رژیمغذایی نام برد؛ افرادیکه میتوانند اصول یک رژیم غذایی صحیح را در وعدههای سحر و افطار خود رعایت کنند، در پایان ماه مبارک رمضان موفق به کاهش وزن خود خواهند شد اما نکتهای که در این میان وجود دارد این است که اصولا فرد روزهدار، با خیال اینکه حدود 17 ساعت از روز را گرسنه بوده و هیچ کالری دریافت نکرده، در وعده افطار، شام و سحر، زیادهروی میکند. حتی ممکن است حجم غذای فرد چندان زیاد نباشد اما میزان کالری موجود در آن غذا باعث انتقال مقدار زیادی انرژی به بدن فرد شود. خوراکیهایی مانند زولبیا و بامیه، حلوا، شلهزرد و... گزینههایی هستند که معمولا بر سر سفره افطاری ایرانیها پیدا میشود که هر کدامشان میزان قابل توجهی کالری دارند و کسانی که به خیال گرسنگی کشیدن، در وعده افطار و سحر پرخوری و بدخوری میکنند، به جای آنکه کاهش وزن داشته باشند، بعد از ماه مبارک رمضان دچار چندین کیلو اضافهوزن خواهند شد!

مفیدترین نوشیدنی جهان!!!

مفیدترین نوشیدنی جهان چیست؟

مفیدترین نوشیدنی دنیا در طولانی کردن عمر انسان موثراست .

چای، چای سبز، آب معدنی، قهوه نسکافه، کاپوچینو، کافه میکس.دوغ.سکنجبین.لیموناد یا...

هیچ‌کدام از نوشیدنی ها جواب صحیح نیست؛

اگر کنجکاو شده‌اید و می خواهید بدانید جواب این معما چیست، پس متن زیر را به دقت بخوانید:

طی تحقیقات پروفسور بردیشیف روسی راز طول عمر رهبران اتحاد جماهیر شوروی سابق، هند و کره شمالی نوشیدن، اینآب  است. این پروفسور روسی که 82 سال سن دارد، درباره چگونگی تهیه این آب دستور زیر را ارائه داده است:

آب معمولی شیر را منجمد و سپس آن را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید تا دوباره ذوب شود به اندازه ای که درون ظرف فقط قطعه یخی به حجم یک تخم مرغ باقی بماند. این قطعه یخ تمام ناخالصی های آب را از جمله موادی که سلول‌های بدن را از بین می‌برد، به خود جذب می‌کند. با خارج کردن این قطعه یخ یک لیوان آب سبک به دست می‌آید که مفیدترین نوشیدنی دنیاست و همچنین در طولانی کردن عمر انسان نیز موثراست .


عادت غذایی مفید

چند عادت غذایی مفید



۱-روز رابامیوه شروع کنیم

۲-بگذاریم چای ما اندکی خنک شود

۳-قندهایمان را ریز کنیم

۴-بانوشابه قهرکنیم

۵-برنج مان را ابکش نکنیم

۶-نان سفیداستفاده نکنیم

۷-باروغن جامد خداحافظی کنیم

۸-سیروپیازرو دربرنامه غذاییمان بگنجانیم

۹-اب زیاد بخوریم

۱۰-چیپس نخوریم

۱۱-ماهی بخوریم

۱۲-باکالباس وسوسیس سرسنگین باشیم

۱۳-هیچ وعده غذایی راحذف نکنیم

۱۴-غذاراخوب بجویم

۱۵-نمکدانها رادر ویترین بزاریم

۱۶-ازماست کم چرب غافل نشویم

۱۷-گوجه فرنگی خورباشیم

۱۸-دیرشام نخوریم

۱۹-زیادتعارف نکنیم وتعارف نشویم

۲۰-ورزش و نرمش تو برنامه روزانه داشته باشیم


چرا میل جنسی ام کم شده است ؟

چرا میل جنسی ام کم شده است ؟

اگر میل جنسی‌تان فروکش کرده است، ممکن است علت این باشد که خواب کافی ندارید.

. آیا خیلی دیر به بستر می‌روید یا خیلی زود از خواب بلند می‌شوید؟ آیا مشکلات خواب مانند دیر به خواب رفتن یا پریدن از خواب دارید، یا دچار عارضه قطع تنفس حین خواب هستید؟ هر چیزی که خواب خواب شبانه شما را مختل کند، بر میل جنسی‌تان هم اثر خواهد گذاشت.

استرس و میل جنسی :

برخی افراد در هنگام روبرو شدن با استرس بسیاری از کارهای‌شان بدون اشکال انجام می‌دهند، اما میل جنسی جزو این موارد نیست. استرس در محل کار، خانه یا روابط عاطفی ممکن است، برای هر کسی رخ دهد. یادگیری اینکه چگونه به شیوه‌های سالم با استرس مواجه شوید، واقعا به شما یاری خواهد رساند. کارهایی زیادی است که خودتان می‌توانید انجام دهید و مشاور یا پزشک هم می‌تواند به شما کمک کند.

 مشکلات در رابطه با همسر و میل جنسی:

مشکلات رابطه عاطفی شما با همسرتان یکی از عوامل اصلی مهارکننده کاهش میل جنسی است. برای زنان احساس صمیمیت و نزدیکی با همسر عامل بسیار تاثیرگذاری در میل جنسی است. از طرف دیگر هم برای مردان و هم برای زنان پیامدهای ناشی از مشاجره، ارتباط گیری نادرست، احساس مورد خیانت قرار گرفتن یا سایر مشکلات مربوط به اعتماد در افت میل جنسی دخیل است. اگر اختلافات میان همسران شدیدتر از حدی است که خودشان بتوانند آن را حل کنند، باید به مشاوردهنده زوج‌ها یا زوج‌درمانگر مراجعه کنند.

الکل و میل جنسی

مصرف مفرط الکل میل جنسی شما را مهار می‌کند. مست بودن نیز عاملی است میل جنسی همسرتان را از بین می‌برد. اگر به نمی‌توانید مصرف مفرط الکل را کنار بگذارید، باید کمک درمانی بخواهید.

خواب کم و میل جنسی

 اگر میل جنسی‌تان فروکش کرده است، ممکن است علت این باشد که خواب کافی ندارید. آیا خیلی دیر به بستر می‌روید یا خیلی زود از خواب بلند می‌شوید؟ آیا مشکلات خواب مانند دیر به خواب رفتن یا پریدن از خواب دارید، یا دچار عارضه قطع تنفس حین خواب هستید؟ هر چیزی که خواب خواب شبانه شما را مختل کند، بر میل جنسی‌تان هم اثر خواهد گذاشت. خستگی و بی‌خوابی احساسات جنسی را مهار می‌کند. تلاش کنید عادات خوابتان را اصلاح کنید، یا اگر نتوانستید کاری انجام دهید با دکترتان مشورت کنید.

بچه‌دار شدن: بچه‌دار شدن به‌خودی‌خود باعث نمی‌شود، میل جنسی‌تان را از دست بدهید، اما باید کلی از وقتتان را صرف بچه کنید. اگر از پس همه کارهای کودک برنمی‌آیید، باید از کسی کمک بگیرید، برای مثال یک پرستار کودک استخدام کنید تا بتوانید وقتی را هم با همسرتان بگذرانید. آمیزشتان را می‌توانید در هنگام خواب کودک انجام دهید.

 داروها:

برخی از داروها می‌توانند میل جنسی را کاهش دهند. ازجمله می‌توان به این گروه‌های دارویی اشاره کرد:

 داروهای ضدافسردگی

 داروهای ضدفشارخون

 قرص‌های پیشگیری از بارداری (برخی از بررسی رابطه‌ای میان مصرف آنها و کاهش میل جنسی نشان داده‌اند و برخی دیگر نه).

 داروهای شیمی‌درمانی

 داروهای ضد HIV

 فیناستراید (که برای درمان طاسی مردانه استفاده می‌شود)

عوض کردن داروها یا دوز آنها ممکن است مشکل را حل کند، دراین‌باره با دکترتان مشورت کنید و سرخود مصرف دارویی را قطع نکنید. همچنین اگر پس از شروع دریافت دارویی جدید میل جنسی‌تان به‌سرعت نزول می‌کند، به دکترتان اطلاع دهید.