سلامت

Physiotherapy & Psychology and Health Management in Crisis

سلامت

Physiotherapy & Psychology and Health Management in Crisis

تریگرپوینت


نقاط ماشه ای چیست؟

بدن انسان به عنوان یک مجموعه کامل با اهداف مشخص در هر شرایط مکانی و زمانی، فعالیت ها و اکنش های متفاوتی دارد، برای مثال در زمان ضربه ها یا کشش های عضلانی و یا استفاده بیش از توان یک عضله از آن، شاهد تغییراتی در سطح بافت شناسی و عملکری عضله هستیم که به بدن برای محافظت از خود کمک می کند.

اما این فشارها گاهی انقدر زیاد هستند که مکانیسم های حمایتی بدن نمی تواند ترمیم کامل آن ها را به عهده گیرد، درچنین شرایطی است که یک فرایند نیمه کاره از تغییرات سلولی عضلانی و و اکنش های حاشیه ای اطراف آن خواهیم داشت.

به طور خلاصه اگر عضله ای نتواند به ترمیم قابل قبول خود برسد، وارد چرخه معیوبی می شود که در اثر اسپاسم اولیه ناشی از جراحت یا کشش، باعث پولاریزه شدن ماندگار غشا سیتوپلاسمیک می شود و این روند به دلیل اختلال در چرخه کلسیم، اسپاسم پایدار را شروع می کند و این اسپاسم ، عاملی برای انقباض بیشتر عروق خونی می شود، در این شرایط بدترین اتفاق ممکن آغاز می شود: سلولی که جهت رهایی از این شرایط نیازمند خونرسانی بیشتر است از همان خونرسانی اولیه هم محروم می شود و این محرومیت، سطح بحران را پیچیده تر می کند و چرخه معیوب ادامه می یابد.

از نظر بالینی و نوع شکایتی که بیمار دارد، عملا با عضله یا گروهی از عضلات روبرو هستسم که در موقعیت های خاصی، دردهای پایدار شدید دار که ممکن است با ماساژ یا موارد دیگر کمی بهتر شود اما معمولا بهبودی نخواهد یافت.

از بهترین درمان های چنین شرایطی، شکستن چرخه معیوب بیماری است که معمولا شامل ازادسازی عمقی اسپاسم عضلات با تکنیک ها و نقشه های ویژه است که درمانی سریع و غافلگیرکننده محسوب می شود.

سیاتیک

سیاتیک ، در واقع نام یکی از عصب های اندام تحتانی بدن است که از بین مهره های کمری جدا شده و از نواحی ران و باسن به زانوها می رسد. عصب های کناری آن هم تا پاشنه و پنجه می رسند و می توانند درد یا گزگز ایجاد کنند. تخریب دیسک بین مهره ای و اختلال فاصله دو مهره از مهره های کمری می تواند، این عصب را تحت فشار قرار داده و علامت بدهد. نام این عارضه در واقع سیاتالژی یا درد سیاتیک است که در عوام به سیاتیک معروف شده است کمردرد، گرفتاری شایعی است. اما برخی از کمردردها، به دلیل بیماری دیسک بین مهره ای است. در واقع بخش شبه ژلاتینی بین دو مهره کمری که مسول حفظ پایداری دو مهره است در اثر فشار یا آسیب، می تواند کم آب شود . این کم آبی دیسک در نهایت ممکن است به بیرون زدگی دیسک منجر شود که موقعیت دو مهره نسبت به یکدیگر را به هم می زند. همین فرایند است که باعث درد، محدودیت حرکت یا اسپاسم عضلات کنار مهره ای می شود. حتی در بعضی موارد ممکن است، کانال نخاعی هم دچار تنگی شود و تحت فشار قرار گیرد. 

Humans are created to be loved, objects are made to be used;the cause for

.the turmoil in the world is that, objects are loved & humans are used

انسان ها آفریده شده اند که به آنها عشق ورزیده شود
و اشیاء ساخته شده اند که مورد استفاده قرار بگیرند,
دلیل آشفتگی های دنیا این است که:
به اشیاء عشق ورزیده می شود و انسان ها مورد استفاده قرارمیگیرند.


Nelson Mandela
(نلسون ماندلا) 1918_2013