سلامت

Physiotherapy & Psychology and Health Management in Crisis

سلامت

Physiotherapy & Psychology and Health Management in Crisis

احساس راحتی در محل کار مهم است

چیره شدن بر فشار عصبی در محل کار

اگر از رفتن به سرکار وحشت دارید یا اغلب وقتی از سرکار بر میگردید احساس از هم گسیختگی و اعصاب خردی دارید، احتمالا در حال مواجعه با وضعیتی هستید که می تواند روابط شخصی و حرفه ای یا حتی وضع معیشتی و سلامتی شما را تحت تأثیر قرار داده است. ناکامی شدید یا بی علاقگی به شغلی که دارید، اوقات تلخی دائمی، گوشه و کنایه زدن و بهانه گیری و مخالفت از شاخص های فشار عصبی در محل کار هستند.

در اینجا به چند راه برد برای مسلط شدن و کنترل چالش های موجود در محل کار اشاره می شود:

مراقب خودتان باشید:

از وعده های منظم و متعادل غذایی پیروی کنید، از جمله صبحانه را فراموش نکنید، خواب و ورزش کافی هم برای بدن لازم است.
خوش برخوردی را سرلوحه کار خود قرار دهید: در میان گذاشتن احساسات آشفته و نامطلوب با افرادی که مورد علاقه شما هستند، اولین گام در جهت رفع آنها می باشد. از کار کردن در کنار افرادی که تفکر منفی دارند و احساسات منفی را در آدم تقویت می کنند اجتناب کنید.

از مرخصی ها استفاده کنید:

از مرخصی های استحقاقی استفاده کنید یا تعطیلات آخر هفته را خوش بگذرانید. هر هفته زمانی را به خودتان اختصاص دهید، به طوری که در طی آن به هیچ تلفن یا پیچی جواب ندهید. حتی در روزهای کاری هم از استراحت های کوتاه غافل نشوید.

حد و مرز را مشخص کنید:

در صورت لزوم، خیلی محکم اما دوستانه بگویید، نه.

از دعوا و مشاجره بپرهیزید:

هر وقت کسی با شما مخالفت می کند، با او بحث نکنید، بر اعصاب خود مسلط باشید و بر سر مسائل جزئی خون خودتان را کثیف نکنید.
اهداف کاری خود را مشخص کنید: کارهای خود را اولویت بندی کرده و پروژه های بزرگ را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید. نظم و ترتیب در کارها به رفع فشار عصبی کمک می کند.

یک در رو داشته باشید:

ورزش کنید، کتاب بخوانید، یک سرگرمی پیدا کنید یا به کارهای دیگری بپردازید که با آنها احساس آرامش می کنید یا ذهنتان را از محیط کار دور می سازند.

کمک بخواهید:

اگر هیچ یک از این اقدامات، اعصاب خردی و فشار عصبی یا خستگی شما را برطرف نساخت، برای یافتن راه حل به یک پزشک یا کارشناس مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.